Z młodymi o marketingu w sporcie
Blisko stu uczniów i studentów, uczestniczyło w spotkaniu z przedstawicielami klubu SPR Pogoń Szczecin, w ramach projektu Młodzi Agenci. Rozmawiano
o tym jak wygląda marketing w sporcie.
Na początku spotkania Beata Krawętkowska wiceprezes klubu, mówiła o funkcjonowaniu klubu, jego sukcesach i trudnych momentach, o jego historii. Czyli o tym wszystkim co jest związane z działalnością klubu sportowego.
- Wszystkie działania są bardzo ważne, jednak jasno trzeba powiedzieć, że to co najbardziej napędza klub, zawodników, kibiców, to wynik sportowy. – mówiła Wiceprezes.
O działaniach sensu stricte marketingowych opowiedział Robert Jakubowski dyrektor ds. marketingu klubu. Mowa była m.in. o social mediach, eventach, akcjach, brandingu.
- W pewnym momencie dochodzimy do tzw. sufitu. Ponieważ zbiór osób zainteresowanych piłką ręczną jest zamknięty. – mówił Robert Jakubowski – Dlatego podejmujemy czynności po za sportowe, aby zainteresować dyscypliną a przede wszystkim klubem innych, niekoniecznie związanych ze sportem.
Agata Cebula kapitan drużyny mówiła m.in. o tym jak łączyć treningi, z innymi działaniami w klubie, czy to łatwa czy trudna sprawa, jak być profesjonalnym sportowcem.
Na zakończenie były pytania, konkursy i rozmowy.
Projekt Młodzi Agenci realizowany jest od 1,5 roku, przez Szczecińską Agencję Artystyczną. Ma na celu poznanie i nabycie przez młodych, umiejętności w realizacji zadania pt. Jak dobrze przygotować wydarzenie? To wszystko wsparte szkoleniami np. z zakresu zasad komunikacji, własnej prezentacji, spotkania z osobami mającymi ogromne doświadczenie przy organizacji wielkich imprez. Przez ten czas odbyło się już szereg spotkań, z osobami zajmującymi się zawodowo marketingiem, PR-em, dziennikarstwem, fotoreportażami, czy też oświetleniem.